تولید هیتری کاوری و کمک به سلامتی و حفظ ایمنی افراد

تاریخ : ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ تعداد بازدید : ۷۷
تعداد رای : ۱
گفت‌وگو با مهندس رضا بدلی، مدیرعامل شرکت زنجان گازافروز

شرکت «زنجان گازافروز» شرکتی دانش‌بنیان است که در سال ۱۳۶۸ ثبت شده است. این شرکت تولیدکنندۀ دیگ آب گرم چگالشی (کندانسینگ) در ظرفیت‌های بالا برای استفاده در صنایع و نیز هیترهای فایرتیوب چگالشی (کندانسینگ) برای دستگاه‌های خشک‌کن است.

 

دستگاه‌هایی هم برای منازل و هم برای محیط‌های صنعتی

مهندس رضا بدلی، مدیرعامل شرکت زنجان گازافروز دربارۀ محصولات شرکت زنجان گازافروز گفت: «محصولاتی که ما تولید می‌کنیم کوره‌های هوای گرم و دیگ‌های آب گرم است. کوره‌ها، هوای گرم را تولید کرده و به منازل و اماکن اداری و صنعتی می‌دهند. دیگ‌های آب گرم هم دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که موتورخانه‌ها در منازل انجام می‌دهند. یعنی آب را برای رادیوتورها، آب گرم مصرفی و تسویۀ هوای گرم آماده می‌کنند.

اکنون بویلرها یا دیگ‌های چگالشی را به‌جای دیگ‌های آب گرم تولید می‌کنیم که تفاوتشان با آن دیگ‌ها در مصرف بسیار پایین گاز و انرژی است. همچنین به‌جای کوره‌های آب گرم، پیکرهای فایر تروپ را می‌سازیم. تکنولوژی فایر تروپ بسیار پیشرفته است و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.»

وی افزود: «محصول دیگر ما پکیجی است که برای منازل و اماکن اداری طراحی شده است. این پکیج هم هوای خنک و هم هوای گرم تولید می‌کند، آب گرم مصرفی را تأمین می‌کند، منزل را فیلتراسیون می‌کند و هوای تازه به محیط می‌دهد. به این مجموعه، تهویۀ مطبوع خانگی، مسکونی و اداری می‌گویند.

از محصولات ما هم در محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری و هم در محیط‌های صنعتی می‌توان استفاده کرد. در کارخانه‌های بزرگ، سوله‌های بزرگ، هم به سرمایش، هم به گرمایش و هم به آب گرم نیاز دارند. یک خانه هم  به سرمایش و گرمایش و آب گرم مصرفی نیاز دارد. تنها تفاوت دستگاه‌های خانگی و صنعتی در اندازۀ آن‌هاست.»

مهندس بدلی دربارۀ همکاری زنجان گازافروز با شرکت‌های دیگر بیان کرد: «تاکنون با شرکت‌های بزرگی مانند شرکت انرژی و همچنین شرکت‌ ساران همکاری داشته‌ایم.»

وی با اشاره به اینکه رقیب اصلی زنجان گازافروز کشور آلمان است گفت: «آمریکا و ترکیه محصولات آلمانی را در کشور خودشان مونتاژ می‌کنند.»

او دربارۀ صادرات محصولات بیان کرد: «تا به حال صادرات نداشته‌ایم و این در حالی است که دستگاه‌هایی که ما تولید می‌کنیم دستگاه‌هایی هستند که در ترکیه و سوریه کاربردی است؛ چون در این کشورها دستگاه‌هایی به فروش می‌رسند که انرژی کمی مصرف کنند.»

 

انرژی ارزان است و برای همین، قدر تولیدات ما دانسته نمی‌شود

مهندس بدلی دربارۀ مزیت محصولات این شرکت گفت: «اولین مزیت محصولات ما قیمت مناسب است. شرکت وولف آلمان که دیگ‌های سفارشی می‌سازد پیش از این در ایران محصولاتش را به فروش می‌رساند. اما در حال حاضر، به دلیل گران‌شدن ارز، محصولات این شرکت وارد کشور نمی‌شود. یکی از دیگ‌هایی که این شرکت تولید می‌کرد 200 میلیون تومان بود اما اکنون ما همان دیگ را به قیمت 55 میلیون تومان تولید می‌‌کنیم.

همچنین شرکت‌های دیگری که در ایران هستند 70 درصد قطعات دیگ‌هایشان را از چین وارد می‌کنند و در ایران مونتاژ می‌کنند. در حالی‌ که محصولات شرکت ما صفر تا 100 در ایران تولید می‌شود. این مزیت مهمی است چون شما وقتی دستگاهی می‌خرید، خدمات و قطعات می‌خواهید و این قطعات اگر خارجی باشند هم گران هستند و هم یافتن آن‌ها سخت است.

نکتۀ دیگر اینکه راندمان دستگاه وولف آلمان 107 درصد است، در حالی‌ که راندمان همان دستگاه در شرکت ما 101 درصد است. یعنی اگر دست ما باز باشد و شرایط مهیا باشد، دستگاهی را که 60 میلیون به فروش می‌رسد به 25 میلیون و درصد را به 107 درصد می‌رسانیم.»

مدیرعامل زنجان گازافروز با اشاره به محصول جدید این شرکت که هیتری کاوری نام دارد گفت: «هیتری کاوری یعنی بازیافت انرژی. شما در تابستان و زمستان پنجره را باز نمی‌کنید و هوای تازه در خانه ندارید. برای حل این مسئله هیتری کاوری را در تراس نصب می‌کنید. عملکرد این دستگاه این‌طور است که هوای گرم مانده در خانه را از محیط خارج می‌کند و انرژی گرمایی را از آن می‌گیرد. از طرفی دیگر، هوای تازه‌ی سرد بیرون را هم می‌گیرد و با انرژی گرفته‌شدۀ آن هوای گرم‌شده را به داخل می‌رساند.»

مهندس بدلی دربارۀ مشکلاتی که شرکت زنجان گازافروز دارد بیان کرد: «در ایران، انرژی ارزان است و برای همین قدر تولیدات ما دانسته نمی‌شود. برای مثال، دیگ‌های ما پنجاه‌شصت میلیون تومان است، اما مشتری خیلی راحت سراغ دیگ‌های فولادی می‌رود که بیست‌سی میلیون قیمت دارد، چون گاز ارزان است. اما اگر گاز در ایران مانند ترکیه گران باشد، تولیدکننده‌، دیگ با تکنولوژی پایین نمی‌سازد.

من طراح و تولیدکننده هستم و کسی که من را دانش‌بنیان قرار داده‌ است باید برای من کانال فروش طراحی کند. چون من فروش بلد نیستم و اگر فروشنده بودم دیگر تولیدکننده نمی‌شدم. در واقع، یا باید فروشنده بود یا تولیدکننده. محصولات شرکت ما برای سلامتی یا حفظ ایمنی است. اگر دست من باز شود و برای مثال، بتوانم هیتری کاوری را از 9 میلیون به 3 میلیون برسانم، فروش محصول بالا می‌رود. بنابراین باید کارهایی انجام شود که چرخ تولیدکننده بچرخد اما متأسفانه این کارها انجام نمی‌شود.»

مهندس بدلی در پایان صحبت‌هایش گفت: «باید در نمایشگاه‌هایی که با صنعت ما موافق هستند ما را شرکت بدهند و هزینه‌های صفر تا صد را مشخص‌شده دریافت کنند. لازم است در رسانه‌ها ما را معرفی کنند و در تلویزیون فرصتی بدهد تا محصولات‌مان را معرفی کنیم.»

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

Captcha